Sant Boi present a la ‘Jornada d’Internacionalització de l’educació’

El passat dimecres 30 de maig centres educatius de Sant Boi varen participar en la Jornada d’internacionalització de l’educació: Ampliem Horitzons. L’escola Llor assistí com a participants i la mestra Iolanda Orduña de l’Escola Benviure i les professores Cristina Armario i Mireia Xortó de l’Institut Rafael Casanova van presentar les seves experiències amb el projecte internacional Global Scholars.

La Jornada fou inaugurada pel secretari de Polítiques Educatives, Joan Mateo, i la subdirectora general de Llengua i Plurilingüisme, Mònica Pereña. Joan Mateo destacà que l’educació avui és multilingüe, multicultural i global i, per tant, la resposta educativa ha de ser plurilingüe, intercultural i internacional. Posteriorment, tingué lloc la conferència inaugural per part del sociòleg Xavier Bonal sobre l’impacte de la globalització en l’educació, sota el títol “Globalització i canvi educatiu: una transformació inevitable”.

La jornada fou, doncs, un espai per a la reflexió sobre les implicacions educatives de la globalització.

Global Scholars és un programa educatiu de Bloomberg Philanthropies que connecta ciutats arreu del món amb l’objectiu d’afavorir el debat sobre temes d’actualitat per tal de despertar la consciència global entre els i les joves. Enguany, l’alimentació.

Ambdós projectes destacaven la importància de lligar el currículum amb l’àmbit local per tal de fer efectiva la divisa de “pensa global, actua local” i agraïen la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Boi i d’altres entitats locals, com la Fundació Gasol i la cooperativa Central Parc.

La Iolanda Orduña va explicar com Global Scholars s’insereix en molts altres projectes capdavanters a l’escola.

La Cristina Armario i la Mireia Xortó van destacar les aliances que estableixen amb escoles de primària del municipi per als projectes finals d’acció comunitària: Rafael Casanova, Ciurana, Ciutat Cooperativa, Molí Nou i Gaudí.

Els projectes exposats, tant a l’escola com a l’Institut, posen de manifest quelcom que pot semblar paradoxal: com, amb un diàleg a nivell internacional sobre un tema global per després actuar localment, l’alumnat veu reforçat el sentit de pertinència en la seva comunitat i una posada en valor del seu patrimoni cultural.

Cristina Armario, Iolanda Orduña i Mireia Xortó.